REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „fabrykaperel.pl/sklep”
§ 1
[Postanowienia wstępne]
Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez spółkę Innova sp. z o.o. z siedzibą w Koninie /adres: ul. Makowa 7a, 62-510 Konin/ wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000538964, posiadającą NIP: 6652996968 oraz REGON: 360553361, o kapitale zakładowym 5.000 PLN, kontaktowy adres e-mail: biuro@einnova.pl dalej jako „Sprzedawca”) za pośrednictwem prowadzonego przez Sprzedawcę serwisu internetowego pod adresem: fabrykaperel.pl/sklep oraz zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.) – dalej jako „Ustawa”.
§ 2
[Definicje]
Poza pojęciami określonymi w treści innych postanowień, na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Dowód Zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawiony zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j. ze zm.)
- Hasło – dowolny ciąg znaków wybranych przez Klienta jako zabezpieczenie Konta.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, zawiera ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzysta z Nieodpłatnych Usług – na zasadach określonych w Regulaminie i przepisach prawa.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j. ze zm.).
- Koszyk – elektroniczny zbiór Bonów Podarunkowych wybranych przez Klienta jako potencjalny przedmiot Zamówienia.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – elektroniczny obiekt modelu danych reprezentujący Klienta, utworzony przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w drodze Rejestracji.
- Login – dowolny ciąg znaków wybranych przez Klienta jako identyfikator Konta danego Klienta.
- Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na zamówienie Klienta, polegająca na cyklicznym otrzymywaniu od Sprzedawcy treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o ofercie Sprzedawcy oraz promocjach i akcjach marketingowych prowadzonych przez Sprzedawcę.
- Nieodpłatne Usługi – nieodpłatne usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną poprzez Sklep Internetowy.
- Polityka Prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę dostępny na stronie: pl/polityka-prywatnosci/.
- Polityka Cookies – dokument zawierający informacje na temat polityki Sprzedawcy w zakresie plików cookies dostępny na stronie: pl/polityka-cookies/.
- Bon Podarunkowy – produkt prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, mogący stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży, stanowiący voucher na usługi świadczone przez Sprzedawcę lub podmioty z nim powiązane w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, prowadzająca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta – jednoosobowy Przedsiębiorca zawierający umowę, która jest związana z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Rejestracja – procedura zakładania i aktywacji Konta przez Klienta.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: pl/sklep.
- Umowa Zawarta Na Odległość – umowa zawarta z Konsumentem lub Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa Sprzedaży – zawarta na odległość umowa, na mocy której Klient kupuje od Sprzedawcy, a Sprzedawca sprzedaje Klientowi Bon Podarunkowy – na zasadach określonych w Regulaminie i przepisach prawa.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).
- Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w Regulaminie, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Bonów Podarunkowych objętych Zamówieniem.
§ 3
[Postanowienia ogólne]
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu od momentu podjęcia pierwszej czynności w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prowadzącej do zawierania Umów Sprzedaży oraz korzystania z Nieodpłatnych Usług, chyba że dane postanowienie Regulaminu dla związania nim wymaga dodatkowej czynności, w tym w szczególności doręczenia Regulaminu Klientowi.
- Klient jest zobowiązany korzystać ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności zawierać Umowy Sprzedaży oraz korzystać z Nieodpłatnych Usług, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem. Za niedozwolone uznaje się w szczególności dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym i/lub naruszającym jakiekolwiek prawa osób trzecich.
- Sprzedawca niniejszym informuje, iż z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności z zawieraniem Umów Sprzedaży oraz korzystaniem z Nieodpłatnych Usług, związane są – analogicznie jak w przypadku wszelkich tego typu usług świadczonych drogą elektroniczną – w szczególności następujące, potencjalne zagrożenia:
- otrzymywanie niezamówionej informacji handlowej (tzw. spam),
- możliwość działania złośliwego oprogramowania, w tym w szczególności lecz nie wyłącznie wirusów komputerowych,
- możliwość łamania zabezpieczeń w celu uzyskania osobistych i poufnych informacji,
- możliwość niedozwolonego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego,
- możliwość instalacji oprogramowania szpiegującego działania Użytkownika w sieci Internet bez wiedzy i zgody Użytkownika,
- naruszanie autorskich praw majątkowych poprzez ich nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy podmiotu uprawnionego.
- Sprzedawca identyfikuje powyższe zagrożenia jako potencjalne, informując przy tym Klientów o możliwości ich zaistnienia, pomimo dołożenia przez Sprzedawcę staranności w zabezpieczeniu jego systemów informatycznych przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
- Sprzedawca nie odpowiada za zakłócenia w działaniu Sklepu Internetowego, w tym w szczególności w zakresie zawierania Umów Sprzedaży oraz korzystania z Nieodpłatnych Usług, jak również za niemożliwość uzyskania dostępu do Sklepu Internetowego spowodowane przez przyczyny niezależne od Sprzedawcy, w tym między innymi:
- awarie techniczne sprzętu serwerowego używanego do obsługi Sklepu Internetowego lub którychkolwiek jego elementów;
- zdarzenia o charakterze siły wyższej, przez którą należy rozumieć niezależne od woli Sprzedawcy zdarzenia, których wystąpienia i skutków nie można było wcześniej przewidzieć, a które uniemożliwiają lub w sposób istotny utrudniają korzystanie ze Sklepu Internetowego, takie jak wojny, pożary, epidemie, zamieszki, powszechne awarie systemów komputerowych lub sieciowych, stany wyjątkowe, klęski żywiołowe etc.;
- działanie osób trzecich, w szczególności choć nie wyłącznie w postaci ataków hakerskich na Sklep Internetowy albo Konta;
- nieprawidłowe działanie serwisów i systemów należących do osób trzecich, z którymi Sklep Internetowy się komunikuje lub integruje w tym w szczególności, choć nie wyłącznie serwery mailowe, serwery na których przechowywane są dane, systemy obsługujące płatności.
- Postanowienia ust. 5 powyżej, z wyjątkiem lit. b., nie znajdują zastosowania w stosunku do Konsumentów.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z Polityką Prywatności.
- Informacje na temat polityki Sprzedawcy w zakresie plików Cookies zawarte są w Polityce Cookies.
§ 4
[Wymagania techniczne]
1. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności do zawierania Umów Sprzedaży oraz korzystania z Nieodpłatnych Usług koniecznym jest spełnienie poniższych wymogów technicznych: a) posiadanie dostępu do stacji komputerowej lub urządzenia mobilnego spełniającego co najmniej następujące warunki: i. procesor 1.5 Ghz, ii. 512 MB RAM (rekomendowane 2GB), iii. 90MB dostępne na twardym dysku,
iv. karta graficzna 1024×768, 16 milionów kolorów, v. Microsoft Windows® XP/Vista/7/8/10 (32/64-bitowy), Mac OS 10.5.8/ 10.6/10.7/10.8 lub Linux, vi. protokół TCP/IP, vii. dostępne porty: 80, 1935 i 443 (dla Firewall: 7778 TCP i UDP); b) posiadanie dostępu do sieci Internet; c) posiadanie przeglądarki internetowej Internet Explorer w wersji 8 lub wyższej, Mozilla Firefox 3 lub wyższej, Chrome w wersji 5 lub wyższej lub Apple Safari w wersji 5 lub wyższej, Opera w wersji 10 lub wyższej – z wtyczką Adobe Flash Player 10.0 lub nowszą oraz Java 6.0 lub nowszą.
2. Zawieranie Umów Sprzedaży oraz korzystanie z niektórych Nieodpłatnych Usług wymaga nadto posiadania przez Klienta poczty elektronicznej.
3. Spełnienie wymagań technicznych, o których mowa w ust. 1-2 powyżej, w całości obciąża Klienta.
4. Instalacja oprogramowania niezbędnego do spełnienia wymagań technicznych, o których mowa w ust. 1-2 powyżej, następuje na odpowiedzialność i ryzyko Klienta.
§ 5
[Zasady zawierania Umów Sprzedaży]
- Informacje dotyczące Bonów Podarunkowych zamieszczone w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Celem zawarcia Umowy Sprzedaży, Klient składa Zamówienie.
- Złożenie Zamówienia następuje wskutek dokonania przez Klienta kolejno następujących czynności:
- Wybór rodzaju Bonu Podarunkowego, spośród dostępnych w ofercie Sklepu Internetowego, którego zakupem zainteresowany jest Klient, poprzez dodanie ich do Koszyka,
- wybór formy składania Zamówienia (z Rejestracją albo bez Rejestracji),
- wskazanie/potwierdzenie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia,
- określenie, czy Klient zawiera Umowę Sprzedaży jako Konsument, jako Przedsiębiorca czy jako podmiot niebędący ani Konsumentem ani Przedsiębiorcą,
- w przypadku jednoosobowego Przedsiębiorcy – złożenie oświadczenia, czy zawierana Umowa Sprzedaży posiada dla Przedsiębiorcy zawodowy charakter, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Przedsiębiorcę działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- wybór jednego ze Sposobów Dostawy i jednego ze Sposobów Płatności,
- potwierdzenie złożenia Zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
- Bezpośrednio przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia z obowiązkiem zapłaty, Klientowi prezentowane jest podsumowanie Zamówienia zawierającego w szczególności wybrane Bony Podarunkowe, cenę brutto każdego z wybranych Bonów Podarunkowych, koszt brutto wybranego Sposobu Dostawy, wybrany Sposób Płatności, termin dokonania płatności oraz łączną wartość netto i brutto całego Zamówienia (obejmującą również koszty dostawy).
- Po potwierdzeniu złożenia Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca przesyła Klientowi – drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta – informację o złożonym Zamówieniu.
- Po przesłaniu informacji o złożeniu Zamówienia zgodnie z ust. 5 powyżej, Sprzedawca przesyła Klientowi – drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta – informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę Klientowi w sposób, o którym mowa w ust. 6 powyżej, jest równoznaczne z oświadczeniem o przyjęciu oferty Klienta i zawarciem Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży jest zawierana pod warunkiem zawieszającym w postaci opłacenia przez Klienta złożonego Zamówienia w całości w terminie 7 dni od dnia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, chyba że: (i) Klient jako Sposób Płatności wybrał płatność gotówką za pobraniem, lub (ii) Klient zapłacił za Bon Podarunkowy przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do Realizacji; – w których to przypadkach Umowa Sprzedaży zawarta jest bez warunku.
- Składanie Zamówień jest możliwe przez całą dobę każdego dnia w roku. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji będzie przekazywane w przeciągu trzech (3) Dni Roboczych.
§ 6
[Zamówienia bez Rejestracji]
- Składanie Zamówień nie wymaga Rejestracji.
- W przypadku składania Zamówienia bez Rejestracji, Klient w celu zawarcia Umowy Sprzedaży zobowiązany jest podać przy składaniu Zamówienia (po wyborze formy składania Zamówienia), co najmniej następujące dane:
- w przypadku Konsumenta:
- imię,
- nazwisko,
- adres poczty elektronicznej,
-a w przypadku Bonów Podarunkowych, innych niż generowanych w formie elektronicznej także:
- adres zamieszkania (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- w przypadku Przedsiębiorcy:
- firmę,
- adres poczty elektronicznej,
- NIP,
- imię i nazwisko osoby reprezentującej, a w przypadku Bonów Podarunkowych, innych niż generowanych w formie elektronicznej także:
- adres siedziby Przedsiębiorcy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- w przypadku Klienta niebędącego ani Konsumentem ani Przedsiębiorcą:
- nazwa,
- adres poczty elektronicznej,
- numer NIP lub REGON,
- imię i nazwisko osoby reprezentującej.
-a w przypadku Bonów Podarunkowych, innych niż generowanych w formie elektronicznej także:
- adres siedziby Klienta (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- Przy Zamówieniu bez Rejestracji Sprzedawca umożliwia Klientowi zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności. Brak złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z treścią w/w dokumentów i ich akceptacji uniemożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży.
§ 7
[Rejestracja]
- Rejestracja jest nieodpłatna.
- W celu Rejestracji bezpośrednio w Sklepie Internetowym, Klient zobowiązany jest wypełnić Formularz Rejestracyjny oraz wskazać swoje dane do logowania (Login i Hasło).
- Formularz Rejestracyjny wymaga określenia czy Klient jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą oraz podania co najmniej następujących danych:
- w przypadku Konsumenta:
- imię,
- nazwisko,
- adres poczty elektronicznej,
- adres zamieszkania (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- w przypadku Przedsiębiorcy:
- firmę,
- adres poczty elektronicznej,
- adres siedziby Przedsiębiorcy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- NIP,
- imię i nazwisko osoby reprezentującej,
- w przypadku Klienta niebędącego ani Konsumentem ani Przedsiębiorcą:
- nazwa,
- adres poczty elektronicznej,
- adres siedziby Klienta (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- adres dostawy (kraj, miasto, ulica, numer domu/numer mieszkania, kod pocztowy),
- numer NIP lub REGON,
- imię i nazwisko osoby reprezentującej.
- Przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 3 powyżej, Sprzedawca umożliwia Klientowi zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności. Brak złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z treścią w/w dokumentów i ich akceptacji uniemożliwia dokonanie Rejestracji.
- Dane podane w Formularzu Rejestracyjnym stanowią jedynie dane domyślne i mogą być zmieniane przez Klienta na potrzeby poszczególnych Zamówień (za wyjątkiem danych w postaci imienia oraz nazwiska oraz firmy).
- Klient zobowiązany jest wybrać taki Login i Hasło, aby w możliwie największym stopniu utrudnić dostęp do Konta osobom trzecim. Nadto, Klient zobowiązuje się nie udostępniać Loginu i Hasła osobom trzecim. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności względem Klienta i osób trzecich za naruszenia wynikłe z udostępnienia przez Klienta Loginu lub Hasła osobom trzecim.
§ 8
[Płatności]
- Zamieszczone w Sklepie Internetowym ceny Bonów Podarunkowych są cenami brutto i nie zawierają w sobie jakichkolwiek innych opłat związanych z Zamówieniem, w tym w szczególności kosztów Dostawy.
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Sposoby Płatności:
a) płatność za pośrednictwem systemu przelewy24 (www.przelewy24.pl) prowadzonego przez spółkę PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, KRS 0000347935,
b) płatność gotówką za pobraniem (ten Sposób Płatności dostępny jest wyłącznie przy wyborze Sposobu Dostawy umożliwiającego taki Sposób Płatności).
§ 9
[Dostawa]
- Sprzedawca realizuje Zamówienia wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Sposoby Dostawy Bonów Podarunkowych objętych Zamówieniem:
a) przesyłka kurierska za pośrednictwem spółki Inpost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, KRS: 0000543759,
b) przesyłka kurierska za pośrednictwem spółki DPD Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, KRS: 0000028368,
c) paczkomaty spółki Inpost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, KRS: 0000543759,
d) odbiór osobisty w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie. - Sposoby Dostawy mogą występować w różnych wersjach, w szczególności odnoszących się do różnych Sposobów Płatności.
- Termin dostawy liczy się od dnia zawarcia przez Sprzedawcę i Klienta Umowy Sprzedaży zgodnie z postanowieniami § 5 ust. 7.
- Dostawa następuje na adres wskazany jako adres dostawy przy składaniu Zamówienia, chyba że inny adres dostawy wynika ze specyfiki wybranego Sposobu Dostawy.
- Dowód Zakupu jest dostarczany Klientowi, za jego zgodą, drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta po przekazaniu Zamówienia do dostawy. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, faktura VAT będzie przesyłana drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, na co Klient wyraża zgodę akceptując treść Regulaminu .
- Postanowienia niniejszego § 9 nie dotyczą Bonów Podarunkowych generowanych wyłącznie w formie elektronicznej, które będą dostarczane w formie elektronicznej na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej w terminie nie dłuższym niż pięć (5) Dni Roboczych od dnia zawarcia przez Sprzedawcę i Klienta Umowy Sprzedaży zgodnie z postanowieniami § 5 ust. 7, wraz z Dowodem Zakupu.
§ 10
[Charakter Bonów Podarunkowych i Reklamacje]
- Bon Podarunkowy stanowi voucher na usługi (określone rodzaje usług lub usługi wybrane przez posiadacza Bonu Podarunkowego do określonej wartości) świadczone przez Sprzedawcę lub podmioty z nim powiązane w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie.
- Sprzedawca gwarantuje, że oryginalne, zakupione za pośrednictwem Sklepu Internetowego Bony Podarunkowe będą honorowane w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie przez czas określony na danym Bonie Podarunkowym. Sprzedawca nie składa jakichkolwiek innych oświadczeń co do Bonów Podarunkowych. W szczególności Bony Podarunkowe nie podlegają wymianie na środki pieniężne i nie mogą być wykorzystywane niezgodnie z ich przeznaczeniem.
- Sprzedawca oświadcza, że sam Bon Podarunkowy nie daje gwarancji określonej jakości, czy też sposobu wykonania usług w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul .Kościuszki 13a/16 w Koninie, a wszelkie wykonywane przez ten salon usługi będą wykonywane na podstawie regulaminów tego salonu i zgodnie ze standardami w nim obowiązującymi.
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, nie działającym jako Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Wszelkie reklamacje co do Bonów Podarunkowych, składanych Zamówień lub zawieranych Umów Sprzedaży zgłasza zgłaszane powinny być pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 30 dni od ich otrzymania, w formie w jakiej zostały zgłoszone, na adres wskazany przez Klienta składającego reklamację w jej treści. Reklamacje niezawierające adresu
- W celu dochodzenia swoich roszczeń Konsument może skorzystać również z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje na temat możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasad dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych odpowiednich instytucji, w tym w szczególności: powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 11
[Odstąpienie od Umowy Zawartej Na Odległość]
- Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, bez podania przyczyny tego odstąpienia w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Dla zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, niezbędne jest złożenie oświadczenia (na przykład pisma wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną), którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, przy czym korzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
- Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed przyjęciem Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, Zamówienie uznaje się za niezłożone.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Bonu Podarunkowego, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca anuluje i unieważnia Bon Podarunkowy, co powoduje niemożliwość jego wykorzystania w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wskazanych w Ustawie o Prawach Konsumenta, w szczególności zaś gdy spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od takiej umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy (skorzystanie z Bonu Podarunkowego poprzez choćby częściowe skorzystanie z objętych nim usług w salonie fryzjerskim Fabryka Pereł przy ul. Kościuszki 13a/16 w Koninie).
- Prawo odstąpienia przysługuje Konsumentom na zasadach opisanych w ust. 1-6 powyżej, także w odniesieniu do wszelkich innych, aniżeli Umowa Sprzedaży, Umów Zawartych Na Odległość poprzez Sklep Internetowy, w tym w szczególności umów świadczenia Nieodpłatnych Usług, chyba, że prawo odstąpienia od danej Umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wskazanych w Ustawie o Prawach Konsumenta, w szczególności zaś gdy spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od takiej umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Regulacje ust. 1 – 8 powyżej, stosuje się do Przedsiębiorców Na Prawach Konsumentów.
§ 12
[Nieodpłatne Usługi]
Sprzedawca świadczy nieodpłatnie na rzecz Klientów, drogą elektroniczną poprzez Sklep Internetowy, następujące Nieodpłatne Usługi:
a) dostarczanie Newslettera;
b) prowadzenie Konta;
§ 13
[Newsletter]
- Usługa dostarczania Newslettera świadczona jest wyłącznie w przypadku złożenia przez Klienta wyraźnego oświadczenia o zgodzie na korzystanie z niej.
- Wyrażenie zgody na usługę dostarczania Newslettera jest dobrowolne i nie jest konieczne do korzystania z jakichkolwiek innych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym zwłaszcza do dokonania Rejestracji lub złożenia Zamówienia bez Rejestracji.
- Zawarcie umowy świadczenia usługi dostarczania Newslettera następuje wskutek dokonania przez Klienta kolejno następujących czynności:
- złożenie oświadczenia o zgodzie na korzystanie z usługi dostarczania Newslettera,
- wskazanie adresu poczty elektronicznej, na który ma być dostarczany Newsletter,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz na komunikację marketingową,
- wyrażenie zgody na przesyłanie informacji handlowych na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- Przy zawieraniu umowy świadczenia usługi dostarczania Newslettera Sprzedawca umożliwia Klientowi zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności. Brak złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z treścią w/w dokumentów i ich akceptacji uniemożliwia zawarcie umowy świadczenia usługi dostarczania Newslettera.
- Klient może w każdym momencie nieodpłatnie zrezygnować z usługi dostarczania Newslettera klikając link dezaktywacyjny zamieszczony w treści każdej wiadomości obejmującej Newsletter, dezaktywując ją w ramach Konta lub składając odpowiednie oświadczenie Sprzedawcy pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy.
§ 14
[Prowadzenie Konta]
- W ramach Usługi prowadzenia Konta, Sprzedawca umożliwia Klientowi, który dokonał Rejestracji w szczególności bieżący, zabezpieczony ustanowionym Hasłem i Loginem, dostęp do danych Klienta oraz ich edycję, śledzenie stanu realizacji bieżących Zamówień oraz dostęp do historii złożonych Zamówień.
- Klient może w każdym czasie, nieodpłatnie zażądać usunięcia Konta poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia Sprzedawcy w ramach Konta bądź pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Sprzedawca usunie Konto w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Sprzedawca ma prawo czasowo zablokować lub usunąć Konto danego Klienta w przypadku naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub Regulaminu po uprzednim jednokrotnym wezwaniu Klienta do zaprzestania naruszenia – wystosowanym drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta – w terminie 3 dni od dnia otrzymania wezwania, jeżeli mimo to Klient nie zaprzestał naruszenia.
- Sprzedawca ma prawo czasowo zablokować lub usunąć Konto Klienta bez wezwania, jeżeli jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa Sprzedawcy, Klienta lub osób trzecich.
- Każdorazowo, w przypadku czasowego zablokowania lub usunięcia Konta Klienta, Sprzedawca zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Klienta – drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta – wraz ze wskazaniem przyczyny blokady lub usunięcia Konta oraz – w przypadku blokady Konta – czasu trwania blokady.
- Sprzedawca może usunąć Konto bez przyczyny z zachowaniem 30-dniowego terminu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone Klientowi w formie dokumentowej drogą mailową na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta.
- W przypadku, gdy Konto będzie nieużywane przez Klienta nieprzerwanie przez 5 lat, Sprzedawca może je usunąć bez przyczyny i bez zachowania terminu wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 7 powyżej.
- Usunięcie Konta w żadnym przypadku nie wpływa na realizację zawartych za jego pośrednictwem Umowy Sprzedaży.
§ 15
[Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną]
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne (dalej jako „Zgłoszenie”) związane ze świadczeniem usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną należy składać drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Zgłoszenie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego otrzymania, drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego Zgłoszenie zostało wysłane, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego w danym przypadku przewidują termin krótszy.
§16
[Postanowienia końcowe]
- Załączniki stanowią integralną część Regulaminu.
- Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie internetowej: /regulamin-sklepu/ w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie oraz utrwalanie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności zaś przepisy Ustawy. Regulamin nie narusza jakichkolwiek bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa przyznających Konsumentom określone uprawienia i powinien być interpretowany wyłącznie w zgodzie z tymi przepisami.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie danej zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.
- Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 powyżej, poprzedzone będzie informacją umieszczoną w Sklepie Internetowym na 14 dni przed wejściem w życie zmiany Regulaminu oraz przesłaniem wiadomości elektronicznej do Klientów posiadających Konto lub korzystających z usługi dostarczania Newslettera, na wskazane przez nich adresy poczty elektronicznej.
- Zmiany w Regulaminie wiążą Klienta, posiadającego Konto lub korzystającego z usługi dostarczania Newslettera, jeśli w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości elektronicznej, o której mowa w ust. 4 powyżej, nie złożył żądania usunięcia Konta lub nie zrezygnował z usługi dostarczania Newslettera – w sposób zgodny z Regulaminem w brzmieniu dotychczasowym.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 30-09-2021.
Lista załączników do Regulaminu:
Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy